-0,9 kg taas, ja sunnuntailevottomuutta

Paino oli laskenut yllättävänkin paljon taas viime viikosta. Puoleen kiloonkin viikossa olisin ihan tyytyväinen, mutta lauantai-aamuna vaaka näytti 68,5 kg, eli 0,9 kg vähemmän kuin viime viikonloppuna. Ehkä sitten ensi viikolla ei tule niin paljoa laskua, ei sitä luulisi enää näissä painoissa lähes kiloa viikossa lähtevän, kun ei nälkääkään ole ollut missään vaiheessa, en ole liikuntaa harrastanut jne. Aikomassani ruokavaliossa olen kyllä pysynyt ilman lankeemuksia.

Rento viikonloppu minullakin!
Vieläkään ei ole tehnyt juuri yhtään mieli leipää, pastaa eikä maitotuotteita. Eilen tuli jossain vaiheessa iltaa melko kova punaviinin mieliteko (minähän olen päättänyt olla täysin ilman alkoholia kesään asti) mutta se meni onneksi ohi kun muistutin itselleni, että olen lukemattomia kertoja viime vuoden aikana langennut isompaankin repsahdukseen juuri sellaisesta, että olen "ihan vähän" antanut periksi. Eli ei parane antaa vähääkään periksi enää, jos en tahdo taas jojottaa takaisin sitä painoa minkä olen saanut pois.

Sunnuntaiahdistus

Jotenkin nämä sunnuntait on aina tylsiä päiviä. Mielessä taustalla kummittelee ajatus siitä, että huomenna täytyy mennä töihin, ja se jotenkin aiheuttaa levottomuutta ja jännitystä. Se on hassua sikseen, että en minä siellä töissä itsessään jännitä enkä koe sitä mitenkään kauheaksi. Mutta työviikon odotus tuntuu inhottavalta, sellaiselta, että siihen tekisi mieli tissutella alkoholia lääkkeeksi. Pahin on ehkä ajatus aikaisin heräämisestä. Tänäänkin heräsin puoli kahden aikaan päivällä, ja huomenna pitäisi sitten taas yhdeksäksi saada itsensä työpaikalle, äyh... 

En ole kyllä taas tehnyt niin mitään muuta kuin syönyt ja nukkunut koko viikonloppuna. Laiskuus on ollut niin suurta, etten ole saanut aikaiseksi katsottua edes telkkarista niitä ohjelmia, joita olin suunnitellut katsovani. Saati sitten että olisin tehnyt mitään kotitöitä tai muuta järkevää. Mutta lepoa varten nämä viikonloput kai onkin, ja ensi viikolla minulla onkin vain 4 päivää töitä ja sitten alkaa talviloma, jonka perään pääsiäispyhävapaat! 

Laiskan päivällinen: vuoan pohjalla kinkkua, päällä basilikalla ja valkosipulilla maustettua tomaattimurskaa, ja päälle rikottu pari kananmunaa. 

Kommentit